Startuje budowa odcinka Ornowo - Wirwajdy na trasie S5
fot. nadesłane
Budimex rozpoczyna realizację drogi ekspresowej S5 na odcinku Ornowo - Wirwajdy w województwie warmińsko-mazurskim. Symboliczne wbicie łopaty odbyło się 29 lipca 2020 roku. Wartość kontraktu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie wynosi 165,6 mln zł netto.
REKLAMA
Budowa inwestycji na odcinku Ornowo - Wirwajdy obejmie trasę o długości około 5 km. Fragment ten jest kontynuacją obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16 i stanowi część trasy ekspresowej S5 do Grudziądza, a finalnie do Wrocławia. Oficjalne rozpoczęcie prac odbyło się trzy miesiące po podpisaniu umowy.
W ramach zadania przewidziana jest realizacja drogi o przekroju dwujezdniowym oraz przebudowa poprzecznych ulic dojazdowych do obwodnicy. Powstanie także węzeł Ostróda Zachód, dwa wiadukty oraz cztery przejścia dla zwierząt. Generalny wykonawca zobowiązał się do realizacji projektu w ciągu 31 miesięcy od momentu rozpoczęcia prac. W czas wykonania robót nie wliczają się okresy zimowe.
Budowa S5 na odcinku Ornowo - Wirwajdy jest kolejną inwestycją drogową Budimeksu w tej części Polski. Wcześniej generalny wykonawca zrealizował obwodnicę Olsztyna oraz południową obwodnicę Ostródy Pododcinek B, czyli blisko 10 – kilometrowy fragment trasy ekspresowej S7 (9,7km) i niewiele krótszą drogę krajową DK16 (9km). Na zakres robót ostródzkiej inwestycji składało się również wybudowanie największego w Europie mostu typu extradosed. Rekordowa czteroprzęsłowa inwestycja o łącznej długości 677 metrów została wykonana w technologii nawisowej.
W ramach zadania przewidziana jest realizacja drogi o przekroju dwujezdniowym oraz przebudowa poprzecznych ulic dojazdowych do obwodnicy. Powstanie także węzeł Ostróda Zachód, dwa wiadukty oraz cztery przejścia dla zwierząt. Generalny wykonawca zobowiązał się do realizacji projektu w ciągu 31 miesięcy od momentu rozpoczęcia prac. W czas wykonania robót nie wliczają się okresy zimowe.
Budowa S5 na odcinku Ornowo - Wirwajdy jest kolejną inwestycją drogową Budimeksu w tej części Polski. Wcześniej generalny wykonawca zrealizował obwodnicę Olsztyna oraz południową obwodnicę Ostródy Pododcinek B, czyli blisko 10 – kilometrowy fragment trasy ekspresowej S7 (9,7km) i niewiele krótszą drogę krajową DK16 (9km). Na zakres robót ostródzkiej inwestycji składało się również wybudowanie największego w Europie mostu typu extradosed. Rekordowa czteroprzęsłowa inwestycja o łącznej długości 677 metrów została wykonana w technologii nawisowej.
PRZECZYTAJ JESZCZE